Madde Detay
KEÇİ MEHMED EFENDİ
(d. ?/? - ö. 1054 Rebiülevvel/?)
Divan şairi
(Divan/Yazılı Edebiyat / 17. Yüzyıl / Anadolu-Osmanlı-Türkiye)
ISBN: 978-9944-237-86-4
Keçi Mehmed Efendi olarak tanındı. Gençliğinde İstanbul'a geldi. Saray hocası Karamanî Mehmed Efendi'den eğitim gördü. Sipahilik ile görevlendirildi. Süleymaniye Camii'nde imamlık yaparak meşhur oldu. Sarayda küçük oda hocalığı görevinde bulundu. 1051/1641 senesinde Medrese-i Cedîde'de müderris oldu. 1054/1644 Rebiülevvelinin 25. günü seksen yaşı aşkınken vefat etti. Dostlarından biri tarafından ölümüne düşülen tarih mısraı: "Menzili firdevs ola el-Fâtiha"dır.
Molla Cami'nin Fevaid-i Ziyaiye'sine haşiyeleri ve Talikası vardır. Elde şiir örneği bulunmamaktadır.
Kaynakça
Özcan, Abdulkadir (hzl.) (1989). Şeyhî Mehmed Efendi Şakâ’ik-i Nu’mâniyye ve Zeyilleri “Vakâyiü’l-Fuzalâ”. C. 3. İstanbul: Çağrı Yay. 146.
Madde Yazım Bilgileri
Yazar: PROF. DR. İSMAİL HAKKI AKSOYAKYayın Tarihi: 04.05.2015Güncelleme Tarihi: 21.11.2020Eserlerinden Örnekler
İlişkili Maddeler
Yayın Tarihi: 04.05.2015Güncelleme Tarihi: 21.11.2020Eserlerinden Örnekler
İlişkili Maddeler
Güncelleme Tarihi: 21.11.2020Eserlerinden Örnekler
İlişkili Maddeler
Eserlerinden Örnekler
İlişkili Maddeler
Sn. | Madde Adı | D.Tarihi / Ö.Tarihi | Benzerlik | İncele |
---|---|---|---|---|
1 | VÜCÛDÎ, Mehmed | d. ? - ö. 1612 | Meslek | Görüntüle |
2 | BAHRÎ, Köprüvî Yûsuf Bahrî bin Mehmed | d. 1750 - ö. 1829 | Meslek | Görüntüle |
3 | ZİHNÎ, Mehmed Zihnî Efendi | d. ? - ö. 1612 | Meslek | Görüntüle |
4 | MÎRÎ, Alaybeyi-zâde Hüseyin Mîrî Efendi | d. ? - ö. 1690-91 | Alan/Yüzyıl/Saha | Görüntüle |
5 | KÂMİL, Kâmil Bey | d. ? - ö. ? | Alan/Yüzyıl/Saha | Görüntüle |
6 | NAZÎF, Hacı Mü'min-zâde Seyyid Abdullah Efendi | d. ? - ö. 1703-04 | Alan/Yüzyıl/Saha | Görüntüle |
7 | SÂLİK, Kasımpaşalı | d. 1717-18 - ö. 1800\'den sonra | Madde Adı | Görüntüle |
8 | RÂZÎ, Pîrî Paşa-zâde Muhyiddin Mehmed Râzî Çelebi | d. ? - ö. 1534 | Madde Adı | Görüntüle |
9 | FASÎHÎ, Ahmed Fasîhî Efendi | d. ? - ö. ? | Madde Adı | Görüntüle |